Droombaan
Voor de serie ‘droombaan’ zijn Yvet Ellenkamp en Sanne van der Meij op zoek gegaan naar de toekomst van Bospolder-Tussendijken. Dit deden ze door kinderen van de Nicolaasschool te vragen naar hun droombanen.
Deze artikelen zijn tot stand gekomen door: Yvet Ellenkamp en Sanne van der Meij
Teresa
Rekenen is Teresa’s lievelingsvak. Dat lijkt haar dan ook het leukst om aan andere kinderen te leren. Teresa gaat namelijk juffrouw worden, het liefst van groep 8. Haar eigen juffrouw, van groep 3, vindt ze ook heel leuk en ziet ze als voorbeeld. Waar ze haar professie later gaat uitvoeren is al helemaal duidelijk: op de Nikolaasschool natuurlijk.
Esila
Esila ziet het al helemaal voor zich: ze wordt modeontwerpster. Op vakantie in Turkije heeft ze haar eerste creatie al gemaakt. Met behulp van een Youtube-filmpje maakte ze van een legging een t-shirt. Maar, het liefst gaat ze chique feestkleding ontwerpen. Mooie jurken en rokken, met glitter en veren, waarmee je de show steelt op ieder feestje. Ze maakt liever geen haute-couture voor op de catwalk, haar klanten moeten haar kleding wel gewoon kunnen dragen.
Semih
Het liefst heeft Semih twee banen: één als elektriciteitsverplaatser en één in de ijs,- en wafelzaak van zijn familie: Bella. Bij die laatste gaat hij volgend jaar al aan de slag, zodat hij al werkend het een en ander kan leren. Over de combinatie van de twee maakt hij zich geen zorgen: die afwisseling is juist wel fijn. Gewoon, ’s ochtends elektriciteit verplaatsen, ’s middags even een ijsje eten bij Bella.




Basketballmeester
Vince
Vince heeft elke woensdag basketball-training en is dus al een eind op weg zijn droom te realiseren; basketballmeester worden. Of misschien toch professioneel basketballer. Die twee kunnen wel goed samen, denkt hij. De regels van het spel kent hij al; het verschil tussen een gewoon schot op de basket en een driepunter legt hij haarfijn uit.
Dansjuf
Lina
Lina krijgt later een druk bestaan. Naast juffrouw van groep 1/2 op de Nicolaasschool, waar ze op dit moment zelf in groep 6 zit, wil ze ook graag dansjuf worden. De indeling heeft ze wel al duidelijk: twee dagen lesgeven op school, drie dagen in de gymzaal. Omdat ze zo’n druk programma krijgt vindt ze wel dat ze een auto nodig heeft, het liefst ook een rijbewijs. Hoe moet ze anders telkens van de dansschool naar de Nicolaasschool?

