Sietje

Waar kijken bewoners naar uit deze zomer?⁠


Op pad zijn voor de straatvraag is voor ons als redactieteam altijd weer een feestje. Bijzonder om bewoners te ontmoeten die open staan voor een gesprek. Die ons vertellen over hun leven. Over wat hen bezig houdt. Hoe ze de wijk ervaren. Ditmaal zijn we benieuwd hoe bewoners de zomer beleven in de wijk en waar ze de komende maanden naar uitkijken.⁠

Sietje kijkt uit naar haar eerste zomer in BoTu. Ze woont hier nu vier maanden. “Nu het warmer wordt, zie ik steeds meer mensen in de opening van hun deuren zitten. Voor mij gaat deze wijk richting de zomer steeds meer leven. Leuk om als nieuweling zo meer mensen te leren kennen. Ik kom zelf uit Friesland en daar zegt iedereen elkaar gedag. In een stad als Rotterdam is dat minder vanzelfsprekend. Maar richting de zomer zijn mensen meer open, dus ik kijk ernaar uit om contact met meer mensen uit de wijk te hebben.”⁠


🖋️ Dianne Dijkstra ⁠
📸 Ximena Davalos⁠